Friday, September 24, 2010

Sügisraport

Vaatamata sellele, et juba kolmandat korda loodan ma, et see on nüüd viimane kord sellel sügisel muru niita :) esimene ülevaade aiateemadest. Sügis ju. :) Ja tegelikult leidsin ma telefoni usb-juhtme üles ning sain seega järjekordselt hulga ürgvanu pilte arvutisse tõmmatud...

Esmalt siis - meite aias oli lumi nii kõrge. Pildi keskel vasaku poole peal on näha (khm, aimata) karusmarjapõõsaid ja ühte kändu, mis mulle üle puusa ulatub.
Lumi sulas sealjuures täiesti hämmastava kiirusega, alla kahe nädala, ja veel hämmastavamalt ei tekkinud üldse porimülkaid. Aga igatahes karusmarjapõõsastest oligi see viimane pilt, jagasin ilusamad linna peale laiali ning umbes 15 aastat vana kännu lükkasin jalaga pikali. Pilt palju ilusam, kas pole? :)
Olulisematest tegevustest said mängumajale seinad ette, terass ja rõdu valmis ning kõige olulisemad atribuudid ehk ronimisredel ja liumägi ka külge monteeritud. Akende ja ustega läheb ilmselt nii, nagu alati - eksole, remont/ehitamine on elustiil, mitte protsess. :D
Kevadel sai alustatud ka maasikapeenart, seda tagumist, ning esimese puhul on näha minu Töötavat Kassitõkke Vahendit ehk lihtsalt hoida katteloori peal niikaua kui võimalik. Kui taimedest juba kahju hakkas, siis panin metallvõrgu tugede peale ja see päästis ülejäänud suve.
Esimeses reas on kuumaasikad, viimane rida tavalisi. Ausalt öeldes plaanin tavalised välja kiskuda, sest nende viie maasika nädal kestva rõõmu pärast ei raatsi peenart kinni hoida. Selle asemel panen peenra äärest ääreni hoopis kuumaasikaid täis (otse loomulikult vähemalt mõned read valgeid ja kollaseid :p), mis mul siiani õitsevad ja marju moodustavad. Lapsele palju rohkem rõõmu - terve suvi ja sügis iga kord aeda minnes on midagi otsida ja näksida, mis siis, et kaalu ja massi nii palju pole. Kui keegi soovib umbes 5 "Honeoye" maasikataime (loodan, et mäletan sordi nime õigesti), siis andke teada - muidu lähevad ilmselt kevadel kompostihunnikusse.
Varsti saan köögiviljasaaki ka näidata - pean ainult oma eriti uhke tšillitaime üles pildistama. Muuseas, kas keegi ehk tahaks hirmsasti tšillikaunasid? Ausõna, ma annan oma parima, ent see taim kasvas ikka üleeluliselt hästi nii kauni suvega ja 30 kauna ei tarvita ma mingi nõksuga ära.

No comments: